Samen met een aantal partners hebben wij eerder dit jaar de handen ineen geslagen om het platform ‘voordekunst’ te lanceren. En op donderdag 2 november was dat zover. Onze Desk Accountmanager Jessica Jonker is bij dit project bewust nauw betrokken. Bij Ecclesia vinden we ruimte om te groeien heel belangrijk. Jessica is daar een mooi voorbeeld van. Bij dit project komen haar studie en werkleven heel mooi samen. In dit artikel vertelt ze erover.
Connectie met cultuur
Jessica: “Ik vind het heel erg gaaf om bij dit project betrokken te mogen zijn. Veel puzzelstukjes vallen nu samen. Ik heb Algemene Cultuurwetenschappen (bachelor) en daarna Culturele Economie (master) gestudeerd. Tijdens mijn studie kwam ik bij Ecclesia werken. Van de receptie naar de administratie en nu ben ik Desk Accountmanager. Continu een nieuwe uitdaging, al merkte ik wel dat ik het creatieve en de connectie met de sector cultuur miste. Daar wilde ik wel weer meer mee doen. Na een gesprek met Wim de Bundel, onze Director Marketing & Sales, kwam het project van en de samenwerking met voordekunst op mijn pad.
Met kunst en cultuur een mooiere en bloeiende samenleving
Wij zijn met Ecclesia een van de kartrekkers in het project. Want wij voelen ons verantwoordelijk voor de wereld waarin we leven. En ik geloof erin dat kunst en cultuur van grote toegevoegde waarde zijn voor onze samenleving. Zowel op sociaal/cultureel als economisch vlak. Het verbreedt je horizon en het draagt wat mij betreft bij aan een mooiere en bloeiende samenleving. Bij Ecclesia helpen we nu al verschillende galeries, musea en creatieve organisaties met risicomanagement, arbeidsvoorwaarden en verzekeren. Dit project past daar dus super goed bij.”
Voordekunst
‘Ondernemers voordekunst’ is een initiatief van en door Rotterdamse bedrijven om ondernemers op een laagdrempelige manier in contact te brengen met creatief Rotterdams talent. Samen met Galerie Weisbard, voordekunst en onze netwerkpartners Rotterdammers 4 Rotterdammers, Rotterdam Charity Club, MKB Rotterdam Rijnmond en VNO-NCW Rotterdam & regio Rijnmond hebben we de handen ineen geslagen om het Rotterdamse kunstenaarsklimaat te stimuleren.
Van elkaar leren
Jessica: “Kunstenaars worden veelal gedreven door passie en liefde voor wat ze doen. Maar je merkt vaak dat kunstenaars niet zakelijk ingesteld zijn. Met dit platform helpen we die kunstenaars en brengen we ze de dichter bij de ondernemers, zowel fysiek als digitaal. Ik ben ervan overtuigd dat die beide werelden veel van elkaar kunnen leren.“
Goed doen én netwerken
Jessica: “Het mooie van deze samenwerking is dat we laten zien dat we als Ecclesia relevant zijn én willen blijven in de sector Kunst & Cultuur. Naast de vele kunstenaars die aanwezig waren en Rotterdamse ondernemers, was het een ideale gelegenheid om contacten te leggen met andere bedrijven vanuit allerlei verschillende sectoren in onze eigen achtertuin, Rotterdam. Dit jaar was het event klein(er) en intiem. En volgend jaar? Daar gaan we goed over nadenken. Ik zou het heel mooi vinden als we volgend jaar groter kunnen uitpakken.”
Foto’s & aftermovie
Deze foto’s van Mirjam Lems geven de sfeer goed weer. En natuurlijk waren de gerechten met chefkok Herman den Blijker kunstwerken op zich. Ook het beeldmerk voor ‘Samen Sterk voor Rotterdamse Kunst’ is een ware creatie geworden. Die credits gaan naar onze eigen Marketeer, Angelo van der Klift. En de credits voor de aftermovie? Die zijn voor Tien.Producties.