Schade melden

Het schadeproces

De afhandeling van schade kan een ingewikkeld proces zijn. Wij doen iedere dag weer ons uiterste best om voor u het beste resultaat te halen, zodat u met een gerust hart weer vooruit kunt. Wij leggen u op deze pagina graag uit hoe de schadeafhandeling bij ons in zijn werk gaat.

Heeft u schade en wilt u deze melden?

Dan kunt u ons e-mailen via claims@ecclesia.nl

Of in geval van spoed, kunt u ons bellen op 010 251 12 51.

Wij zijn 24/7 bereikbaar.

Afhandeling schade: Zo gaan wij te werk

Laten we de stappen bekijken die betrokken zijn bij het afhandelen van schade. Deze stappen geven u een duidelijker beeld van het schadeproces.

Stap 1: Meld uw schade
  • Naast de gebruikelijke informatie zoals uw naam, bedrijfsnaam en polisnummer, is het bij een schademelding belangrijk om zoveel mogelijk informatie met ons te delen. Maak duidelijke foto’s, voeg offertes of facturen toe en geef een uitgebreide toelichting op de situatie.
  • Let op! Gaat uw schademelding over een verkeersschade? Stuur dan altijd een volledig ingevuld en ondertekend aanrijdingsformulier mee.
Ga naar stap 2
Stap 2: Wij controleren uw schademelding
  • Onze claimsconsultant neemt binnen één werkdag uw schademelding in behandeling. Wij controleren of de geleverde informatie van de schade compleet is en welke stappen er genomen moeten worden. Zo bekijken we welke gevolgen de schade voor u heeft en u kiest zelf of u de schade wilt indienen, of niet.
  • Als bepaalde gegevens ontbreken in uw schademelding, zullen wij u om extra informatie vragen. Hoe sneller wij de aanvullende informatie ontvangen, hoe sneller wij uw schademelding kunnen verwerken.
ga naar stap 3
  • Bij grotere en complexe schades helpt een schade-expert ons bij de beoordeling.
  • Als wij een schade-expert inschakelen, ontvangt u hiervan vooraf een bevestiging. De expert neemt vervolgens telefonisch contact met u op om een afspraak in te plannen.
  • Het opstellen van het expertiserapport door de schade-expert duurt doorgaans twee tot vier weken. De doorlooptijd is afhankelijk van de aard van de schade en de beschikbaarheid van benodigde informatie.
Ga naar stap 4
Stap 4: Uw dossier is compleet: Beoordeling van uw schade
  • Hebben wij alle benodigde gegevens of het expertiserapport ontvangen? De claims consultant dient de schade bij de verzekeraar in. De verzekeraar beoordeelt uw schade.
  • Wordt uw schade goedgekeurd, dan ontvangt u direct hierover bericht.
  • Is uw schade niet gedekt? De afwijzing door de verzekeraar wordt door ons onderzocht. Is de afwijzing onterecht, dan komen onze claims consultants voor u in actie.
Ga naar stap 5
Stap 5: De uitkering van uw schade
  • Is uw schade gedekt onder uw verzekering? Dan keren wij de schade aan u uit.
  • Is de schade veroorzaakt door een ander? Dan verhalen wij de schade voor u. Lees hier meer over regres.