Toegankelijkheidsverklaring

Naam organisatie:

Ecclesia BV, hierna Ecclesia Risk & Benefits

Website/dienst:

www.ecclesia.nl

Datum verklaring:

10 – 09 -2025 Laatst bijgewerkt op: 10 – 09 – 2025

Inleiding

Ecclesia Risk & Benefits streeft naar een toegankelijke digitale omgeving voor iedereen, ongeacht beperking of hulpmiddel.

Wat bedoelen we met toegankelijkheid?

Voor ons betekent toegankelijkheid dat zoveel mogelijk mensen onze diensten kunnen gebruiken. Ook als u een beperking of handicap heeft. Bijvoorbeeld als u blind of slechtziend bent, niet goed kunt horen of een lichaamsdeel niet goed kunt gebruiken.

We nemen daarom maatregelen om de toegankelijkheid van onze website, documenten en digitale diensten te verbeteren en voldoen zo veel mogelijk aan de vereisten uit de European Accessibility Act (EAA) en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2 niveau A en AA.

Status van toegankelijkheid

Wij verklaren dat deze website gedeeltelijk voldoet aan de toegankelijkheidseisen.

Maatregelen voor toegankelijkheid

We blijven werken aan het verbeteren van onze diensten. We houden in de gaten of wetgeving verandert en zorgen dat we op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen. Ook horen we graag van onze klanten hoe ze denken over onze diensten.

Wij hebben de volgende maatregelen genomen om toegankelijkheid te waarborgen:

  • Regelmatige controle op toegankelijkheidsproblemen
  • Nieuwe onderdelen op de website maken we meteen toegankelijk
  • Training voor medewerkers over digitale toegankelijkheid en het toepassen ervan
  • Zo veel mogelijk gebruik van toegankelijke PDF-bestanden
  • Hertoetsing van de de toegankelijkheid van onze website in Q4 2025 en het uitvoeren van geïdentificeerde herstelwerkzaamheden

Er wordt gecontroleerd of we als verzekeringsmakelaar voldoen aan de regels voor toegankelijkheid. Dit doet vooral de Autoriteit Financiële Markten (AFM) als belangrijkste toezichthouder. We moeten het ook zelf doorgeven als we vaststellen dat we niet aan een regel voor toegankelijkheid voldoen. En zorgen dat we dit oplossen. We hebben een werkwijze ingericht om te weten of we mogelijk niet aan een regel voldoen. Hiervoor onderzoeken we bijvoorbeeld de klachten en vragen die we van onze klanten ontvangen. En we onderzoeken zelf of onze diensten en producten aan de regels voldoen met verschillende controles.

Resultaten van toetsing

Deze website is het laatst getest op 25-08-2025. De toetsing is uitgevoerd door:

  • Externe toetsing door Accessible Minds

Op dit moment voldoet de website op 37 van de 56 succescriteria. Echter is er ook toegankelijkheidsproblematiek geconstateerd op het gebied van linkteksten, structuur en contrast.

De 4 principes en mate waarin onze website voldoet:

  • Waarneembaar: 14 van de 20
  • Bedienbaar: 18 van de 20
  • Begrijpelijk: 13 van de 13
  • Robuust: 2 van de 3

Wij werken hard aan het verbeteren van de openstaande bevindingen.

Niet toegankelijke onderdelen

Ondanks onze inspanningen zijn bepaalde onderdelen van onze website nog niet volledig toegankelijk voor alle bezoekers. Hieronder volgt een overzicht:

Onderdeel  Verwachte oplossing
Op onze website staan diverse PDF bestanden. Dit zijn bijv. dienstverleningsdocumenten, Vergelijkingskaarten, whitepapers en meer. De wettelijke richtlijnen voor een toegankelijke PDF zijn complex en is het niet altijd mogelijk om iedere PDF hieraan te laten voldoen. Wij werken er hard aan om alle PDF’s toegankelijk te maken. Dit doen we o.a. door onze medewerkers trainingen te laten volgen rondom het toegankelijk maken van PDF’s. Wij hebben echter geen invloed op PDF’s afkomstig van andere partijen. Mocht u problemen ervaren met een PDF, neem dan contact met ons op. Wij zoeken dan naar een passende oplossing.Q4 2025
De foto’s van medewerkers bevatten ook de namen van de medewerker. Deze namen worden niet altijd goed voorgelezen door voorleessoftware. Wij pakken dit op en zullen zorgen dat de alternatieve teksten hiervan geschikt zijn.Q4 2025
Na het filteren van de dropdownvelden in onze artikelenoverzicht, beschrijven de filtervelden niet meer het doel van de filter, nl op thema en sector. Wij gaan dit aanpassen zodat het doel geheel duidelijk is.Q4 2025
Het navigatiemenu heeft bij het hooveren onvoldoende kleurcontrast.
Daarnaast is het kleurcontrast bij verplichte invulvelden van onze formulieren onvoldoende. Als alternatief kunt u een email met uw vraag sturen naar info@ecclesia.nl of telefonisch contact opnemen.
Bij links op een gekleurde achtergrond is het kleurcontrast tevens ook onvoldoende.
Wij gaan al deze kleurcontrast toegankelijkheidsproblemen aanpassen om een duidelijk kleurcontrast te bewerkstelligen.
Q4 2025
Bij het inzoomen naar 400% op de overzichtspagina van onze artikelen valt een deel van de tekst buiten beeld. Wij zullen dit corrigeren zodat alle tekst zichtbaar is.Q4 2025

Toekomstige verbeteringen

We blijven werken aan het verbeteren van de digitale toegankelijkheid. In de komende maanden staan onder andere de volgende acties gepland zoals in de tabel hierboven zijn genoemd.

Feedback en contact

Loopt u tegen een probleem aan op onze website of met een van onze digitale diensten? Dan is het mogelijk om contact op te nemen door middel van de volgende contactgegevens:

Contactpersoon toegankelijkheid:

Naam: Charlotta Pot (marketing)

E-mail: marketing@ecclesia.nl

Telefoon: 010 – 251 12 51

Wij streven ernaar om binnen 2 werkdagen te reageren.

Handhavingsprocedure

Bent u niet tevreden over hoe wij omgaan met uw melding? Dan kunt u contact opnemen met de toezichthouder:

Toezichthouder voor Nederland: Autoriteit Financiële Markten (AFM) https://www.afm.nl